Verzendingen

Verzendkosten

Wij voorzien voor alle leverbare producten de thuislevering op werkdagen & zaterdagen in België ( 7,20 excl. btw) & Nederland: ( 8,05 excl. btw). Deze service wordt u aangeboden door DPD of GLS. (Btw-tarief op leveringen 21%). Binnenkort zullen wij de keuze van een verzendpartner beschikbaar maken. Zo kan u steeds voor uw regio de goedkoopste of betrouwbaarste optie hanteren.

Bestel je voor  50,00 of meer, dan brengen we geen leverkosten in rekening. Gratis levering, joepie!

Deze gratis levering kunnen wij voorlopig enkel aanbieden voor producten buiten de categorie voeding met een gewicht onder 12kg. Voor zwaardere producten kan een kleine extra verzendkost van €5,00 (excl. btw) aangerekend worden. Deze extra kost geldt enkel voor een aantal specifieke producten en verschijnt altijd direct in uw winkelwagen voor Check-out. Zo weet u altijd vooraf hoeveel een zending zal kosten.
Voor zendingen groter dan 150cm wordt er door de pakjesdiensten een extra verzendkost aangerekend door de omvang van het pakket en de manuele sortering bij hun sorteercentrum. Bij het toevoegen van zo een artikel in uw winkelmand, wordt deze eenmalige kost bijgerekend. De extra verzendkost wordt eenmaal per jaar bepaald en staat momenteel vast op €7,85 (excl. btw).
Bovenstaande kosten blijven onafhankelijk van het bedrag in uw winkelmand geldig (alsook bij het behalen van het gratis leveringsbedrag), dit omdat deze kost ook voor ons steeds wordt aangerekend.
Kost wordt bepaald door de steeds stijgende transportkosten van alle pakjesdienst (gewichtstoeslag, manuele sortering, transporttoeslag, veiligheidstoeslag, energietoeslag, ..)
Dank voor uw begrip!

Alle leveringsvoorwaarden zijn enkel geldig voor producten die in de webshop worden aangegeven als “leverbaar” door pakjesdienst, dit wordt ook altijd vermeld bij check-out en op de productpagina – Er zijn heel wat artikelen op de webshop die vaak te groot/ zwaar voor de pakjesdiensten, deze blijven beschikbaar voor afhaling.

(Indien uw adres moeilijk bereikbaar is voor palletleveringen of pakketjesbedrijven graag vermelden bij opmerkingen. Levering aan huis wordt enkel voorzien als dit mogelijk is voor de nodige transportmiddelen)

Verzendpartners

Wij leveren onze pakketjes via erkende pakketjesbedrijven:

Dpd logo
Gls logo

Levertermijnen

Voor elke bestelling geldt in principe dat alle producten die op werkdagen voor 19:00 uur worden besteld, de dag nadien worden verzonden (hou rekening met mogelijke feestdagen/ sluitingsdagen). Dit met als uitzondering van producten de we zelf onvoldoende op voorraad hebben op het moment van uw bestelling. Deze worden binnen de gestelde termijn, zoals aangegeven op de productpagina, afgeleverd. Hiervoor werken we met verschillende externe partners samen (Levering via externe partner 3-8 werkdagen).

Indien het niet zou lukken om het pakket binnen de afgesproken termijn te verzenden, dan stellen wij u hier altijd van op de hoogte. Dit doen wij door u via mail op de hoogte te brengen. Indien nodig nemen wij hiervoor telefonisch contact op.

Levertermijn van uw bestelling kan u steeds blijven volgen in uw winkelmand en wordt nogmaals bevestigd bij check-out.  Indien er een onvoorziene vertraging zou plaatsvinden door gebrek aan voorraad, zal u steeds gecontacteerd worden voor een oplossing.

Wij werken samen met enkele verzendpartners. Je krijgt van GLS, DPD of andere koerierdiensten een mailtje met een track & trace-code. Meestal komt de bestelling de werkdag (maandag – vrijdag) na verzending toe maar dit is jammer genoeg geen garantie (voor zendingen naar Nederland dient u een extra dag in te rekenen). Wij kunnen, conform de wetgeving, ook niet instaan voor een extra vergoeding als de levertermijn wordt overschreden. De levering kan wel geweigerd worden door de klant indien deze te laat wordt geleverd. Eenmaal het pakket terug bij de afzender komt, wordt de terugbetaling verwerkt. Het is niet mogelijk om zelf een leverdatum te kiezen. Op zon- en feestdagen zijn er geen leveringen.

Pakket beschadigd geleverd of verloren zending

Voor een beschadigde zending zullen wij zo snel mogelijk een klacht dossier opstarten bij de pakjesdienst. Daarvoor hebben wij foto’s nodig van je geleverde pakketje. Zonder deze foto’s kunnen wij geen dossier opstarten:

– Foto’s van de beschadigde inhoud, verpakkingsmateriaal en doos in zijn geheel
– Foto van de verzenddoos waarop het verzendlabel leesbaar is.

Indien u schade merkt bij ontvangst van uw pakket, gelieve dit steeds te vermelden bij het aftekenen. Alle schade moet ook zo snel mogelijk aan ons gemeld worden. Meestal krijgen wij zelf slechts 10 werkdagen na zending de tijd om een klacht neer te leggen.

Wij zorgen, bij een duidelijk geval van schade, zo snel mogelijk voor een vervanging/nieuwe zending. Voor veel gevallen is een retour van het gebroken product ook noodzakelijk. Wij voorzien hiervoor een collection request of retourlabel (voor deze kost staan wij garant).

Door de grote variëteit aan producten in onze webwinkel, werken we samen met verpakkingsexperten naar ideale verpakkingsmethoden. Hierbij wordt bij altijd gebruik gemaakt van gerecycleerd karton ipv plastic noppenfolie. Dit zorgt voor een lagere impact op het milieu! Bij sommige producten worden extra gewikkeld in verpakkingstape om breuk bij impact te vermijden.

Om onze ecologische voetafdruk nog te verkleinen, wordt vaak gebruik gemaakt van 2de handsdozen (dozen die we zelf ontvangen bij leveringen).

Is uw zending langer onderweg dan gepland? Neem zeker contact op via het contactformulier dan zorgen wij voor een oplossing.

Retourneren van gekochte producten

Niet helemaal tevreden van uw aankoop? Geen probleem, u kan uw bestelling deels of volledig terugsturen binnen 20 dagen na bestelling, mits onbeschadigde verpakking. Teruggestuurde goederen mogen bekeken & gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn(!). Enkele items binnen onze webshop mogen wij conform de wetgeving niet terug aanvaarden, hierbij richten wij ons alle dierenvoeding. Doordat wij niet kunnen garanderen dat deze na ontvangst goed bewaard zijn. Ook verf op maat (mengmachine kleuren) kunnen wij niet terug accepteren. Als laatste is het terugsturen van PU schuim ook niet mogelijk, doordat wij voor onze volgende klant geen garantie kunnen geven dat de bussen ten aller tijde rechtop zijn bewaard. Voor vragen hierover aarzel niet ons te contacteren!

Als je de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking,  U ontvangt uw aankoop bedrag terug exclusief eventuele verzendingskosten maximaal 14 dagen na ontvangst van goederen. De kosten van de retourzending zijn ook, conform de wetgeving, voor uzelf. Via deze link ontvangt u uw retourdocument: Retourdocument Doemarkt. Stuur dit document mee met uw retourzending om correcte verwerking te garanderen.

Annuleren van bestellingen & niet geleverde pakketten.

De pakjesdienst zal uw online bestelling tweemaal aanbieden bij u thuis op verschillende tijdstippen. Indien u pakket niet bij u of bij de buren kan geleverd worden of zullen zij dit nog 5 dagen aanbieden in de dichtstbijzijnde parcelshop of automaat. U krijgt per aanmelding een mail met een track & trace link van uw zending. Indien er geen afhaling volgt na de verschillende leverpogingen, keert het pakket terug. Wij betalen na terugkeer uw bestelling uiteraard terug. (Opgelet (!):  hier worden de kosten van verzending, terugzending en een administratieve verwerkingskost van afgetrokken.)

Annuleren van een bestelling?  Geen probleem, wij verwerken uw bestelling terug in het magazijn na verder bericht. Na het annuleren van uw bestelling wordt de terugbetaling uitgevoerd. Hierbij wordt een administratieve verwerkingskost aangerekend van maximaal 1% conform de wetgeving, dit als compensatie voor de terugbetalingskost en administratieve diensten.

Afhaalbestelling annuleren.

Niet afhalen of annuleren van een afhaalbestelling?  Geen probleem, wij verwerken uw bestelling terug in het magazijn na verder bericht. Na het annuleren van uw bestelling wordt de terugbetaling uitgevoerd. Hierbij wordt een administratieve verwerkingskost aangerekend van 10% conform de wetgeving, als compensatie voor de geleverde diensten.

Indien u de afhaaldatum wil aanpassen kan u dit via het contactformulier aanpassen. Hiervoor worden uiteraard geen extra kosten aangerekend.

Indien wij, na enkele pogingen, geen reactie ontvangen op de afhaling worden ook hier uw goederen terugbetaald mits aftrek van administratieve verwerkingskosten. (Administraitieve kosten bedragen hier 15% van uw totale bestelwaarde)

Verder nog vragen? Contacteer ons gratis via het contactformulier!

Alvast bedankt voor uw begrip,

Winkelwagen
Scroll naar boven