Verzendingen

Verzendkosten

Wij voorzien voor alle leverbare producten de thuislevering op werkdagen & zaterdagen in België ( 7,20 excl. btw) & Nederland: ( 8,05 excl. btw). Deze service wordt u aangeboden door DPD of GLS. (Btw-tarief op leveringen 21%). Binnenkort zullen wij de keuze van een verzendpartner beschikbaar maken. Zo kan u steeds voor uw regio de goedkoopste of betrouwbaarste optie hanteren.

Bestel je voor  50,00 of meer, dan brengen we geen leverkosten in rekening. Gratis levering, joepie!

Deze gratis levering kunnen wij voorlopig enkel aanbieden voor producten buiten de categorie voeding met een gewicht onder 12kg. Voor zwaardere producten kan een kleine extra verzendkost van €5,00 (excl. btw) aangerekend worden. Deze extra kost geldt enkel voor een aantal specifieke producten en verschijnt altijd direct in uw winkelwagen voor Check-out. Zo weet u altijd vooraf hoeveel een zending zal kosten.
Voor zendingen groter dan 150cm wordt er door de pakjesdiensten een extra verzendkost aangerekend door de omvang van het pakket en de manuele sortering bij hun sorteercentrum. Bij het toevoegen van zo een artikel in uw winkelmand, wordt deze eenmalige kost bijgerekend. De extra verzendkost wordt eenmaal per jaar bepaald en staat momenteel vast op €7,85 (excl. btw).
Bovenstaande kosten blijven onafhankelijk van het bedrag in uw winkelmand geldig (alsook bij het behalen van het gratis leveringsbedrag), dit omdat deze kost ook voor ons steeds wordt aangerekend.
Kost wordt bepaald door de steeds stijgende transportkosten van alle pakjesdienst (gewichtstoeslag, manuele sortering, transporttoeslag, veiligheidstoeslag, energietoeslag, ..)
Dank voor uw begrip!

Alle leveringsvoorwaarden zijn enkel geldig voor producten die in de webshop worden aangegeven als “leverbaar” door pakjesdienst, dit wordt ook altijd vermeld bij check-out en op de productpagina – Er zijn heel wat artikelen op de webshop die vaak te groot/ zwaar voor de pakjesdiensten, deze blijven beschikbaar voor afhaling.

(Indien uw adres moeilijk bereikbaar is voor palletleveringen of pakketjesbedrijven graag vermelden bij opmerkingen. Levering aan huis wordt enkel voorzien als dit mogelijk is voor de nodige transportmiddelen)

Verzendpartners

Wij leveren onze pakketjes via erkende pakketjesbedrijven:

Dpd logo
Gls logo

Levertermijnen

Voor elke bestelling geldt in principe dat alle producten die op werkdagen voor 19:00 uur worden besteld, de dag nadien worden verzonden (hou rekening met mogelijke feestdagen/ sluitingsdagen). Dit met als uitzondering van producten de we zelf onvoldoende op voorraad hebben op het moment van uw bestelling. Deze worden binnen de gestelde termijn, zoals aangegeven op de productpagina, afgeleverd. Hiervoor werken we met verschillende externe partners samen (Levering via externe partner 3-8 werkdagen).

Indien het niet zou lukken om het pakket binnen de afgesproken termijn te verzenden, dan stellen wij u hier altijd van op de hoogte. Dit doen wij door u via mail op de hoogte te brengen. Indien nodig nemen wij hiervoor telefonisch contact op.

Levertermijn van uw bestelling kan u steeds blijven volgen in uw winkelmand en wordt nogmaals bevestigd bij check-out.  Indien er een onvoorziene vertraging zou plaatsvinden door gebrek aan voorraad, zal u steeds gecontacteerd worden voor een oplossing.

Wij werken samen met enkele verzendpartners. Je krijgt van GLS, DPD of andere koerierdiensten een mailtje met een track & trace-code. Meestal komt de bestelling de werkdag (maandag – vrijdag) na verzending toe maar dit is jammer genoeg geen garantie (voor zendingen naar Nederland dient u een extra dag in te rekenen). Wij kunnen, conform de wetgeving, ook niet instaan voor een extra vergoeding als de levertermijn wordt overschreden. De levering kan wel geweigerd worden door de klant indien deze te laat wordt geleverd. Eenmaal het pakket terug bij de afzender komt, wordt de terugbetaling verwerkt. Het is niet mogelijk om zelf een leverdatum te kiezen. Op zon- en feestdagen zijn er geen leveringen.

Pakket beschadigd geleverd of verloren zending

Voor een beschadigde zending zullen wij zo snel mogelijk een klacht dossier opstarten bij de pakjesdienst. Daarvoor hebben wij foto’s nodig van je geleverde pakketje. Zonder deze foto’s kunnen wij geen dossier opstarten:

– Foto’s van de beschadigde inhoud, verpakkingsmateriaal en doos in zijn geheel
– Foto van de verzenddoos waarop het verzendlabel leesbaar is.

Indien u schade merkt bij ontvangst van uw pakket, gelieve dit steeds te vermelden bij het aftekenen. Alle schade moet ook zo snel mogelijk aan ons gemeld worden. Meestal krijgen wij zelf slechts 10 werkdagen na zending de tijd om een klacht neer te leggen.

Wij zorgen, bij een duidelijk geval van schade, zo snel mogelijk voor een vervanging/nieuwe zending. Voor veel gevallen is een retour van het gebroken product ook noodzakelijk. Wij voorzien hiervoor een collection request of retourlabel (voor deze kost staan wij garant).

Door de grote variëteit aan producten in onze webwinkel, werken we samen met verpakkingsexperten naar ideale verpakkingsmethoden. Hierbij wordt bij altijd gebruik gemaakt van gerecycleerd karton ipv plastic noppenfolie. Dit zorgt voor een lagere impact op het milieu! Bij sommige producten worden extra gewikkeld in verpakkingstape om breuk bij impact te vermijden.

Om onze ecologische voetafdruk nog te verkleinen, wordt vaak gebruik gemaakt van 2de handsdozen (dozen die we zelf ontvangen bij leveringen).

Is uw zending langer onderweg dan gepland? Neem zeker contact op via het contactformulier dan zorgen wij voor een oplossing.

Retourneren van gekochte producten

Als je goederen of diensten bij ons koopt, heb je gedurende 14 dagen vanaf de levering het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen (de kosten hiervoor betaal je zelf). Binnen de 14 dagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de overeenkomst, betalen we je de volledige aankoopprijs ervan terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.

Vóór het verstrijken van de herroepingstermijn stelt de consument ons ondubbelzinnig op de hoogte van zijn of haar beslissing om de overeenkomst te herroepen. Daartoe kan de consument gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (zie hieronder) of een andere ondubbelzinnige verklaring afleveren op ons adres of per e-mail waarin hij of zij verklaart de overeenkomst te herroepen.
Wij brengen jou op de hoogte van een weigering dan wel een aanvaarding van het herroepingsrecht en bij een aanvaarding vergoeden wij alle van jou ontvangen betalingen, inclusief, desgevallend de leveringskosten, en in elk geval binnen de veertien (14) dagen na de dag waarop wij werden geïnformeerd van jouw beslissing om de overeenkomst te herroepen.
In elk geval binnen de veertien (14) dagen na de dag waarop je jouw beslissing om de overeenkomst te herroepen aan ons heeft meegedeeld, wordt door jou de producten teruggezonden of komt u deze producten overhandigen. De termijn is in acht genomen wanneer je de producten terugstuurt voordat de termijn van veertien (14) dagen is verstreken.

Het herroepingsrecht kan niet worden uitgeoefend voor:

  1. dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst maar, als de overeenkomst voor de consument een betalingsverplichting inhoudt, enkel als de uitvoering is begonnen met de voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van de consument, en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de onderneming de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  2. de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  3. de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  4. overeenkomsten waarbij de consument de onderneming specifiek verzocht heeft hem te bezoeken om daar dringende herstellingen of onderhoud te verrichten; wanneer echter de onderneming bij een dergelijk bezoek aanvullende diensten verleent waar de consument niet expliciet om heeft gevraagd, of andere goederen levert dan vervangstukken die noodzakelijk gebruikt worden om het onderhoud of de herstellingen uit te voeren, is het herroepingsrecht op die aanvullende diensten of goederen van toepassing;
  5. de levering van verzegelde audio- en verzegelde video-opnamen en verzegelde computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  6. overeenkomsten voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, als de uitvoering is begonnen en, ingeval de overeenkomst voor de consument een betalingsverplichting inhoudt, wanneer:
    1. de consument vooraf uitdrukkelijk heeft ingestemd met de aanvang van de uitvoering tijdens de herroepingstermijn;
    2. de consument heeft erkend dat hij daarmee zijn herroepingsrecht verliest, en
    3. de onderneming bevestiging heeft verstrekt overeenkomstig artikel VI.46, § 7 Wetboek Economisch Recht.

Om je herroepingsrecht, zowel in het geval van levering van diensten als levering van goederen snel en correct uit te oefenen, kan je het hieronder vermelde formulier invullen en dit opsturen naar [Doemarkt Van Gheluwe Wakkensesteenweg 79 8720 Dentergem]. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.

MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen) – Aan [hier dient U Uw naam, adres en, indien van toepassing, Uw fax en e-mailadres in te vullen] :

– Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

– Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

– Naam/Namen consument(en)

– Adres consument(en)

– Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

– Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.”

Annuleren van bestellingen & niet geleverde pakketten.

De pakjesdienst zal uw online bestelling tweemaal aanbieden bij u thuis op verschillende tijdstippen. Indien u pakket niet bij u of bij de buren kan geleverd worden of zullen zij dit nog 5 dagen aanbieden in de dichtstbijzijnde parcelshop of automaat. U krijgt per aanmelding een mail met een track & trace link van uw zending. Indien er geen afhaling volgt na de verschillende leverpogingen, keert het pakket terug. Wij betalen na terugkeer uw bestelling uiteraard terug. (Opgelet (!):  hier worden de kosten van verzending, terugzending en een administratieve verwerkingskost van afgetrokken.)

Annuleren van een bestelling?  Geen probleem, wij verwerken uw bestelling terug in het magazijn na verder bericht. Na het annuleren van uw bestelling wordt de terugbetaling uitgevoerd. Hierbij wordt een administratieve verwerkingskost aangerekend van maximaal 1% conform de wetgeving, dit als compensatie voor de terugbetalingskost en administratieve diensten.

Afhaalbestelling annuleren.

Niet afhalen of annuleren van een afhaalbestelling?  Geen probleem, wij verwerken uw bestelling terug in het magazijn na verder bericht. Na het annuleren van uw bestelling wordt de terugbetaling uitgevoerd. Hierbij wordt een administratieve verwerkingskost aangerekend van 10% conform de wetgeving, als compensatie voor de geleverde diensten.

Indien u de afhaaldatum wil aanpassen kan u dit via het contactformulier aanpassen. Hiervoor worden uiteraard geen extra kosten aangerekend.

Indien wij, na enkele pogingen, geen reactie ontvangen op de afhaling worden ook hier uw goederen terugbetaald mits aftrek van administratieve verwerkingskosten. (Administraitieve kosten bedragen hier 15% van uw totale bestelwaarde)

Verder nog vragen? Contacteer ons gratis via het contactformulier!

Alvast bedankt voor uw begrip,

Winkelwagen
Scroll naar boven